Projekty>Silniki Spalinowe>Silnik Typu Bokser
Czterosuwowy, doładowany ze skrzyni korbowej!
Ten unikatowy (patent pending) silnik, został wysoko oceniony przez amerykański magazyn Snow-Tech.
Jego zaletą jest to, iż mimo że jest on silnikiem czterosuwowym, dzięki „darmowemu” doładowaniu ze skrzyni korbowej, jego parametry są prównywalne z silnikiem dwusuwowym o tej samej pojemności.
Oczywistą zaletą jest zdecydowanie mniejsze zużycie paliwa w stosunku do silników dwusuwowych, oraz fakt że maksymalna moc jest osiągana przy niższej prędkości obrotowej.
Ogromne znaczenie ma również fakt znacznie wyższego momentu obrotowego w całej swojej charakterystyce, nie tylko w porównaniu z silnikiem dwusuwowym, ale również w porównaniu z wolnossącym silnikiem czterosuwowym. Jednocześnie konfiguracja boxer ogromnie zmniejsza drgania silnika.
Powyższe zalety czynią ten silnik wspaniałą jednostką napędową do bezzałogowych pojazdów latających, konkurencyjną z silnikami Wankla.

